Σάββατο, 27 Ιουνίου 2015

“The S-Factor into Eurovision 2015” στο Newland Park του Buckinghamshire της Αγγλίας!





Ως εκπρόσωποι του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά προγράμματα, το “S-Factor ” που διοργανώνεται ετησίως από τον βρετανικό οργανισμό Momentum World και συμπληρώνει φέτος τα δέκα χρόνια ζωής. Το «S-Factor”, εμπνευσμένο από τη γνωστή μουσική εκπομπή “X-Factor”, δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, πρόσθετες αναπηρίες και ειδικές ανάγκες (το “S” στο όνομα υπονοεί  τις ειδικές ανάγκες – Special needs) να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα και τις ικανότητες τους, όχι μόνο στη μουσική, αλλά και στην οργάνωση και στη χρήση τεχνολογικών μέσων. Ξεκίνησε σαν ένα μικρό project μεταξύ δυο αγγλικών σχολείων και κερδίζοντας όλο και περισσότερο έδαφος  πήρε πανευρωπαϊκές διαστάσεις. Καρπός του προγράμματος θα είναι ένα μουσικό βίντεο με πρωταγωνιστές παιδιά, το οποίο θα διαγωνιστεί μαζί με άλλες ευρωπαϊκές  χώρες τον Ιούνιο στη δεύτερη φάση του προγράμματος, το “S-Factor into Eurovision”.

Η πρώτη φάση του προγράμματος διήρκεσε μια εβδομάδα και έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις Newland Park, στο χωριό Chalfont St Giles στην κομητεία Buckinghamshire της Αγγλίας. Οι συμμετέχοντες εκπροσωπούσαν 6 χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιταλία, Αυστρία, Σλοβενία και Φινλανδία και προέρχονταν είτε από το χώρο της ειδικής αγωγής είτε της φωτογραφίας. Κατά την εκπαίδευσή μας  λάβαμε  τις απαραίτητες γνώσεις για το πώς να γυρίζουμε και να επεξεργαζόμαστε βίντεο και πώς να το χρησιμοποιούμε σαν εκπαιδευτικό εργαλείο και ήρθαμε σε επαφή με μαθητές από δυο ειδικά σχολεία, το Redway School της πόλης Milton Keynes που επισκεφθήκαμε εμείς και το Belvue School της πόλης Ealing, του οποίου μαθητές μας επισκέφθηκαν στις εγκαταστάσεις μας. Αξίζει ιδιαίτερη αναφορά στο σχολείο Redway, του οποίου οι εγκαταστάσεις ήταν εντυπωσιακές: εσωτερικές αυλές, μεγάλος εξωτερικός χώρος με παιχνίδια, εσωτερική πισίνα, αίθουσα μουσικής, υπολογιστές προηγμένης τεχνολογίας που βοηθούσαν το διδακτικό έργο, διαδραστικοί πίνακες και υποδομές για αναπηρικά καροτσάκια.
Η εκπαίδευσή μας περιείχε επίσης διάφορες ασκήσεις που προωθούσαν τη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και την επίλυση προβλημάτων. Ένα μεγάλο κομμάτι της αφορούσε την «κοινωνική ένταξη» και τι σημαίνει αυτή για τον καθένα προσωπικά, αλλά και πώς βιώνεται στην κάθε χώρα. Κάθε βράδυ με  το τέλος του προγράμματος συγκεντρωνόμασταν για να κάνουμε μια επισκόπηση της ημέρας, να συζητήσουμε και να σχολιάσουμε  εποικοδομητικά αλλά και να γνωριστούμε καλύτερα, μέσα από εκδηλώσεις με διεθνές φαγητό, μουσική και παιχνίδια κοινωνικοποίησης.
Η συμμετοχή μας στο “S-Factor” είναι μια εμπειρία ζωής, κατά την οποία ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, αποκτήσαμε πολλές τεχνικές και εκπαιδευτικές γνώσεις και γνωρίσαμε αξιόλογους ανθρώπους. 
Άντρια Πανταζή

Εύη Τσώτσου