Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Opportunities on Board- ERASMUS+ Έφηβοι από την Φλώρινα και το Αμύνταιο στην Ιρλανδία

Opportunities on Board- ERASMUS+ / Youth Exchange/ Ireland-Greece

-Tipperary Regional Youth Service
- Association of Active Youths of Florina

Στις 18-25 Αυγούστου 2015 ο Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας  συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής νέων στην Ιρλανδία - Tipperary. Ήταν μία σπουδαία εμπειρία για παιδιά 15-18 ετών. Το πρόγραμμα ήταν γεμάτο από άκρως ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και ξεναγήσεις, η φιλοξενία των Ιρλανδών ήταν απερίγραπτη και οι δεσμοί που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα παιδιά των δύο χωρών πιστεύουμε ότι θα κρατήσουν για πολύ καιρό. Η Ελληνική αποστολή αποτελούνταν από συνολικά 17 άτομα και συνοδοί τους ήταν ο Φιλιππίδης Κώστας(πρόεδρος του ΟΕΝΕΦ) και ο Μογλενίδης Χρήστος(μέλος του ΟΕΝΕΦ), και οι δύο με μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους προγράμματα. Στα τέλη Οκτωβρίου 2015 οι φίλοι μας από την Ιρλανδία θα επισκεφτούν την περιοχή της Φλώρινας ενώ η συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας και του Tipperary Regional Youth Service θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για τους νέους μας στο μέλλον.


Σας παραθέτουμε μερικές από τις εντυπώσεις των παιδιών που συμμετείχαν.

Βοζινίδου Μάγδα : Αρχικά θα πω πως στην Ιρλανδία πέρασα καταπληκτικά και ήταν μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Εκτός από αυτό, εξάσκησα τα αγγλικά μου και έμαθα να συνεργάζομαι σε ομάδες. Ο κόσμος ήταν πολύ ευγενικός και καλός και τα παιδιά μας αγκάλιασαν και μας έδειξαν τον πολιτισμό τους. Ποίο πολύ από όλα μου άρεσε όταν ήρθαν και μαγειρέψαμε δι
άφορα ελληνικά και ιρλανδικά φαγητά. Ο αποχωρισμός ήταν το χειρότερο και το πιο συγκινητικό.

Λαζαρίδου Κωνσταντίνα: Αυτό το πρόγραμμα ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία ζωής. Πιστεύω ότι είναι αδύνατον να περιγράψω αυτό που πέρασα μέσα σε λίγες γραμμές. 'Ήταν η πρώτη μου φορά που συμμετείχα σε τέτοιο πρόγραμμα και οι εντυπώσεις που έχω είναι μόνο θετικές. 'Ήταν μια εμπειρία που μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι άξιζε, για διαφορετικούς λόγους για τον καθένα μας. Για μια βδομάδα μπορέσαμε να ζήσουμε με άλλους νέους της Ευρώπης, να ανταλλάξουμε στοιχεία της γλώσσας, του πολιτισμού και της κουλτούρας μας μέσα από δημιουργικά projects. Δημιουργήσαμε νέες φιλίες, με τις οποίες μοιραστήκαμε στιγμές και μοναδικά συναισθήματα. Προσωπικά, μέσα από την επαφή και επικοινωνία με άτομα από άλλη χώρα μου δόθηκε η δυνατότητα να αναδιαμορφώσω τις αντιλήψεις μου και να αναπτύξω γενικότερα την προσωπικότητα μου. Μέσα στις επτά αυτές μέρες μπορέσαμε όλοι μαζί να καταργήσουμε τις όποιες διαφορές μεταξύ μας και να τονίσουμε τον σεβασμό και την ισότητα απέναντι στον άλλον. Η ομάδα έδειξε από την πρώτη στιγμή τον δυναμικό αλλά και ευχάριστο χαρακτήρα της, με όλους να προσφέρουν το προσωπικό τους χρώμα τόσο στις εργασίες όσο και στον ελεύθερο χρόνο που είχαμε. 'Ετσι το Youth Exchange, έμεινε στις καρδιές και στις αναμνήσεις μας ως μοναδική εμπειρία, από την οποία, προσωπικά αποκόμισα πολλά πράγματα. Γι' αυτόν τον λόγο και εγώ με την σειρά μου θέλω να ευχαριστήσω τον Ο.Ε.ΝΕ.Φ και τους TRYS καθώς επίσης και τα παιδιά από Ελλάδα αλλά και Ιρλανδία για τις υπέροχες στιγμές που περάσαμε...


Σερμπίνη Ζωή : Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα ανταλλαγής νέων αποδείχθηκε μια από τις πιο σωστές επιλογές μου μέχρι στιγμής. Καταρχήν η Ιρλανδία ήταν μια πολύ όμορφη χώρα και οι άνθρωποι ήταν πολύ φιλόξενοι. Τόσο με τα παιδιά από την Ιρλανδία όσο και με τα παιδιά από την Ελλάδα αναπτύξαμε καλές σχέσεις, ακόμα και φιλίες. Επιπλέον αφήσαμε πίσω στην Ελλάδα την καθημερινότητα μας και γνωρίσαμε έναν καινούριο τρόπο ζωής. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε αλλά και να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου. Επίσης ενδιαφέρον ήταν ότι γνωρίσαμε την κουλτούρα των Ιρλανδών, όπως τους χώρους τους, τη μουσική τους και τα παραδοσιακά τους φαγητά. Γενικά ήταν μια ωραία εμπειρία που δεν θα την ξεχάσω ποτέ.

Κοσμίδης Θανάσης : Το καλοκαίρι αυτό έζησα μια από τις πιο ωραίες και πρωτόγνωρες εμπειρίες της ζωής μου. Ταξίδεψα σε μια πολύ όμορφη χώρα, την Ιρλανδία. Ένα ταξίδι που είχε πολλές ωραίες στιγμές. Μια από αυτές ήταν όταν γνωρίσαμε τα παιδιά της Ιρλανδίας τα οποία τα συμπαθήσαμε από την πρώτη στιγμή. Από αυτό το ταξίδι κέρδισα πολλά και χρήσιμα  πράγματα όπως την βελτίωση των αγγλικών μου. Τέλος, αν μου δινόταν ξανά η ευκαιρία να ταξιδέψω με το πρόγραμμα αυτό, δεν θα έλεγα όχι.